Spaningsplutonen

Topics and things concerning this game.
User avatar
Thinker
Staff Sergeant
Staff Sergeant
Posts: 133
Joined: 16 Mar 2007, 23:09
Location: Markaryd, Sweden
Contact:

Post by Thinker » 26 May 2007, 02:43

Som det står på frontsidan:
Engineers will have to bring a small wirecutter, screwdriver, and lighter.
Det står faktiskt inte något om detta krav på regler sidan, inte heller något om att engineers måsta ha armband på själva regler sidan, även om Engineerbindeln visas tillsammans med Medic bindeln. Det jag tycker själv är intressant är hur grymt avancerat engineer armbandet ska vara, varför ett kugghjul, med en hand som håller en skiftnyckel? varför inte bara en skiftnyckel eller kugghjulet? Eller bara ett stort "E".

Men hey, det är inte det första som verkar kommits på i efterhand och var sådär genomtänkt, och som missats på regler sidan. Tror inte det är det sista heller.

Improvise, adapt and overcome...
This space intentionally left blank

Solarin
Private
Private
Posts: 13
Joined: 02 Jan 2007, 17:33

Post by Solarin » 26 May 2007, 21:36

Det är nog ganska logiskt att engineers ska ha armbindel annars slutar det nog med att alla som har nån form av multitool kommer att vara engineer, det är ju bara skriva ut,plasta in och göra något spänband som man kan ha runt armen=problem solved.

Solarin
Private
Private
Posts: 13
Joined: 02 Jan 2007, 17:33

Post by Solarin » 29 May 2007, 15:07

Har bara en fråga angående hur bred sjukvådare och ingejörernas band ska vara har slarvat bort hur stora alla banden ska vara.

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 29 May 2007, 16:45

Den skall vara lika stor som den svenska bindeln 10cm.

/ Balto
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

User avatar
Thinker
Staff Sergeant
Staff Sergeant
Posts: 133
Joined: 16 Mar 2007, 23:09
Location: Markaryd, Sweden
Contact:

Post by Thinker » 29 May 2007, 20:50

11cm enligt reglerna och frontsidan, men på annat ställe på forumet har 10cm godkänts, men reglerna har inte ändrat. Tror inte de är petiga om den ynka centimetern under spel.

Att "slarvat bort" är dålig ursäkt. Kolla regelsidan eller frontsidan. Allt annat är ren lathet om man vill ha reda på något så enkelt.
This space intentionally left blank

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 29 May 2007, 23:15

Vi har fått våra första order, gäller ALL Svensk personal.

Order

Säkerhetskoder:
Alla Svenska soldater kommer att få en säkerhetskod tilldelad, koden är unik och skall alltid bäras med sig, Koderna kommer att släppas i slutet av den sista veckan innan spelet för att minimera att dom kommer i orätta händer.
Berget 5 kommer att vara mer disciplinerat än tidigare upplagor alla kommer att behöva tänka efter en gång extra och inte göra nått överilat, Allt får konsekvenser!
Koderna finns till för att på den Svenska basen skall ENBART Svenskpersonal finnas inga andra. Om ni påträffar personer i eller runtomkring basen som inte bär Svensk M/90 med tillhörande armbindel är dom att betrakta som fientliga tills motsatsen är bevisad.
Detta gäller så väl NATO personal som Finska frihetskämpar.
Var även uppmärksam på Svenskpersonal som befinner sig i fel område och begär säkerhetskod om ni blir osäkra. ROE säger att alla som inte kan eller vill identifiera sig är bekämpningsbara och skall omhändertas eller nedkämpas.
Vi är i KRIG!

Orientering:
Efter incheckning kommer en andra incheckning att göras för Svenskpersonal, detta för att alla skall få direktiv om vart dom skall ta vägen, var närmsta högsta chef finns osv. Alla som skall få ut någon form av materiel av BatC få det vid den andra incheckningen. När det är klart kommer det att bli en bataljonsuppställning där BatC kommer informera bataljonen och ge sina första order.

Varje enskild soldat skall enligt order från BatC införskaffa följande materiel:
• Skarpt förstaförband
• Karta + kompass
• 2st ”larmminor” + 5m tunt snöre. Dom kommer att bestå av överfallslarm som kan köpas nästan överallt ca pris är 20kr

Alla chefer skall ha en mobiltelefon med nummer till Batledningen för nödsituationer båda skarpa och ingame. Det skall alltså alltid gå att få tag på BatC även om radion inte funkar och tvärtom. Telefonnummer kommer vid senare tillfälle.

Övrigt:
INGEN går off-game utan att anhålla om tillstånd hos BatC INTE GruppC eller plutC utan det skall anhållas hos BatC. Det görs naturligtvis via befälskedjan soldat-->GruppC-->PlutC-->BatC.


/ Balto
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

Grym-Adam 3
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 28
Joined: 19 Nov 2006, 21:39
Location: Tullinge/Stockhom SWE

Post by Grym-Adam 3 » 30 May 2007, 21:20

Alpha Romeo Sierra, Uppfattat.

Hallonsylt

Post by Hallonsylt » 31 May 2007, 16:05

Uppfattat! Kommer att vidarebefodra detta till mina soldater.

Solarin
Private
Private
Posts: 13
Joined: 02 Jan 2007, 17:33

Post by Solarin » 05 Jun 2007, 10:01

Kommer det att tilldelas nåt anti-tank vapen till spaningsgrupperna?
Och om det gör det vilka ska då få bära omkring på dom?
Eller ska vi bara ge benet ifall det kommer massa mekaniserat infanteri runt hörnet.

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 06 Jun 2007, 18:22

Jag har ingen information om hurvidare vi kommer att ha några P-skott eller inte. Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag man valde det när man anmälde sig till B5. Om vi skall ha P-skott så kommer det vara uppdragsbaserat dvs nu skall vi skjuta på en fientlig konvoj, annars så kommer vi inte släpa på dom nej.

Vill du/ni ha ett mer tydligt svar så får du säga till så skall jag undersöka saken.

/ Balto
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

Solarin
Private
Private
Posts: 13
Joined: 02 Jan 2007, 17:33

Post by Solarin » 06 Jun 2007, 21:16

tackar för svaret, ville bara veta så att man inte kommer dit och får ett 10kg rör som man ska springa omkring på till ingen nytta :)

Balto
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 34
Joined: 17 Jan 2007, 04:47

Post by Balto » 18 Jun 2007, 14:34

Då var det över gubbar vill bara passa på att tacka för en trevlig helg och för alla hjälp. Tack också till Nic och hans gäng som försedde mig med en sovplats i deras tält.

Jag har bara bra saker att säga om er insats ni skötte er kanon. Den kretiken jag har fått har jag tagit till mig både den bra och den dåliga.

tack

/ Balto
Berget 4 UN
Berget 5 Swe Recon force
Berget 6 NATO Recon force

Post Reply