The last "Broken Arrow"

Topics and things concerning this game.
Post Reply
Daffy

The last "Broken Arrow"

Post by Daffy » 18 Jun 2007, 00:14

Många funderar varför jag gav ordern om Broken Arrow så tidigt, och jag förstår er. Men jag ska nu förklara varför jag, som BatC gav den ordern så tidigt...

När jag insåg att ryssen kom med lite mer än 300 man OCH 2 pansarvagnar med ett okänt antal fordon via vägen som INTE kunde bekämpas med våra P-skott (AT4;or) för att de inte fungerade (dåligt av Arr). Samt att cirka 100 ryssar kom via "Traktorstigen" upp mot "Kanon 3" så insåg jag att ytterligare 200 skulle komma över "Bloody Mary" så tog jag det beslutet. Skull nu de 300 bryta in via vår maingate med pansarfordonen i fronten skulle hela Tango och Sirra hamna mellan dem och de 200 som kom över Bloody Mary. De skulle med andra ord, även trots grymma värn bli rövkrängda och då skulle jag bli 2 kompanier kort direkt. Detta hade jag inte råd med, så därför gav jag ordern Bloody Mary...

Rätt eller fel? Vem vet, det kanske hade gått bättre, men med tanka på att ryssarna hade en Respawn 5-10 min promenad från vår bas skulle de lätt de utskjutna ryssarna vara på plats igen max 30 min efter att de blivit utskjuten.

Det varsom gjort att förlora basen. Alla förutsättningar pekar på det. Allt handlade bara om hur länge vi skulle hålla ut.

Hade vi fått stopp på pansarfordonen utanför Maingate så hade vi kunnat hålla BloodyMary längre och då vet man aldrig hur det hade slutat...

newlander

Post by newlander » 18 Jun 2007, 12:09

Tycker du gjorde helt rätt i "broken arrow" ordern.
FÖrstår fortfarande inte var för arr avbröt spelet( men har mina aningar) då ryssen aldrig bröt broken arrow linjen och vi höll ryssen fortfarande orörlig ca:200m från sista kannonen.

Requiem

Post by Requiem » 19 Jun 2007, 10:56

Jag förstår varför du gav ordern, även om jag personligen kanske skulle gjort det på ett annat sätt...

Mina män och kvinnor hade spenderat många timmar med att göra Bloody Mary ointaglig, och jag tror att hade vi stannat där ett tag till hade vi satt Den Lede Fi i en kniptång, och sedan kunnat skrika Bloody Mary för att få de allierade styrkorna kring stabshuset att hjälpa oss att rensa exercisplanen.

Enligt den Crew-medlem som skrek Game Off först var anledningen till att han stoppade spelet när han gjorde att han var rädd för mer våldsamheter mellan spelare. Jag förstår det, och ur säkerhetssynpunkt var det ett vettigt beslut. Spelmässigt så sög det elefantpurjo.

Att sedan ge ryssarna segern, när vi fortfarande hade den sista kanonen kvar, och en stenhård försvarslinje som var i det närmaste ointaglig, i alla fall från de håll jag såg, var bara patetiskt, och jag undrar fortfarande om de gjorde det också för att de var rädda för våldsamheter om inte ryssarna vann, eller om spelet hade ett förutbestämt slut.

Men det är alltid lätt att vara efterklok.

Müller

Post by Müller » 19 Jun 2007, 15:03

för att inte tala om de 150+ allierade som var mindre än 50m ifrån att förstärka eran position genom utlovad "helikoptertransport" av spof då dom (crew) hade använt våra transportfordon tidigare som hade omöjliggjort tidigare förstärkning av svenska basen...

Post Reply