FFF- varustus - ideoita ja ehdotuksia

Topics and things concerning this game.
RRP Taksi

Post by RRP Taksi » 28 Dec 2006, 02:22

:D

Voin heti sanoa että pelissä löytyy tilaa JOKA pelityylille JA asusteelle.

Jokainen ohjataan sopivaan sakkiin.

Ikävä kyllä en voi tarkempia yksityiskohti meidän roolista paljastaa ennen peliä koska yllätys kuuluu pelin henkeen.

Jokainen ennen mainittu pelityyli ja varustelaji on tarpeen meille. 8)

User avatar
Lurch
Lance Corporal
Lance Corporal
Posts: 21
Joined: 20 Dec 2006, 00:05
Location: Lokalahti, Finland

Post by Lurch » 28 Dec 2006, 02:22

miksi minusta tuntuu että tätä asiaa sätvitään toooosi kauan kunnes porukka ketuttaa niin paljon että kaikilla on naskimaskit päässä. Sen lisäksi pelkät bokserit ja vartalomaalaus.

Tosiaan tämä porukka on nyt jakautunut noihin 3 ryhmään. Itse kyllä ilmeisesti olen tätä niin sanottua vanhaa kastia mikä tulee vaan pelaamaan ja pitämään hauskaa.Tietty minä pyrin hankkimaan ne varustukset mitkä tarvitaan teema katsoen mikäli petäkkää löytyy. Tosin mikäli ei niin sitten täytyy vaan soveltaa. Tämä on kuitenkin vaan harrastus eikä mikään velvoite.

Mutta mielipiteistä ei voi kiistellä.

Minusta tämä on periaatteessa ihan hyvä nyt näin, että on 3 erisorttista poppoota jotka taktikoivat metsän siimeksessä.
mutta mutta kuitenkin pysytään niin että jumanklavitek tunnistaa suomalaisen.
Jos prkl siellä metsässä on yksi suomenpuolella oleva jolla on jenkihtävät vaatteet niin miehän suotana amhun tusharilla piehän ja sanon piu.
Täytyy muistaa että tunnistaa oman puolen jannun ei se voi mennä niin että ainut keino miten tunnistaa tyypin on hihanauha tai taistelutunnus.

Kuvitelkaa nyt itse sinulla on siinä tähtäimessä jannu adrenaliini pauhaa ja kuulat lentää sitten huudetaan taistelu tunnusta ja sitä rupeaa kuulumaan puolelta jos sun toiselta. nostatko piäs pystyyn ja kysyt "ookko omia vai noita toisia" vai ammutko ihan siihen paikkaan jos et nää hihanauhaa

Nämä 3 eriävää ryhmää sitten pelaa keskenään tietyllä poppoolla samat kuteet. Ei mieluiten sekasin helpompi tunnistaa. Jos toisella rymhällä on kusikekkoset päällä niin mieluiten siihen porukkaan ei mene farkku kansaa.

Johtajat voisi....tai sitten koko poppoo ketä sinne lähtee niin pitää semmoinen sauna ilta Voisimme kaikki kenties tutustua toisiimme parimmin jo ennen suurta yhteistä matkaa kuula helvettiin :wink:
let the power of airsoft compel you

Ukkoli

Post by Ukkoli » 28 Dec 2006, 18:45

Kaikista mageintahan joo ois, jos jokaisella olisi suunnilleen samanlaiset kuteet. Tämä ei kuitenkaan taida olla ihan mahdollista erilaisista syistä. Noh, joka tapauksessa meidän railakkaan ryhmämme tulette heti tunnistamaan ehkä jopa taistelun melskeessäkin, kusikekkosia ei varmaan kukaan järkevä ulkomaalainen hankkisi. :D

Ryhmien keskeinen yhtenäinen varustus ois periaatteessa tosiaan jo aika hieno juttu. Ehdottaisin, että jos vain omistatte tai saatte kaverilta lainaan, ottaisitte peliin Kalashnikovit. Tosin tämä saattaa aiheuttaa ongelmia ryhmän sisällä jos on eri lippaita käyttäviä tykkejä. Magee juttu ois kanssa jos jokainen pyrkisi ottamaan puukon vyölle roikkumaan. En tiedä NVG:n hyödyllisyydestä tuolla, yöt eivät tuohon aikaan vissiinkään ole kovin pimeitä. Onhan sellainen ihan hyvä silti ottaa mukaan vaikka sitten varalle.

Ukkoli

Post by Ukkoli » 28 Dec 2006, 18:57

Niin joo, jos joku haluaa hankkia kuuskakkoset, voin mielelläni antaa joitan vinkkejä niiden löytämiseen ja kysellä sellaisten perään silloin tällöin ties mistä. :)

Tässä joitain mahiksia:

- Swat-Team: www.swat-team.fi - kuuskekkoset eivät näy sivuilla, kannattaa soittaa ja kysyä. Hinta taisi olla 50e. Jos niitä on vielä jäljellä.

- Armeijan ylijäämävarikot: eritoten Kuopion varikko, ehkä myös Hämeenlinnan.

- Airsotapelit. Jos näätte jollain kuuskakkoset päällä, kysymään vaan jos hän haluaisi niistä luopua.

- Huuto.net + kaikenlaiset kauppapaikat kuten Juoksuhauta.net

- Asemessut. Tosin aika suolaisia hintoja odotettavissa.

Siinä nyt tällä hetkellä mieleen tulleet. Muistakaa, koosta ei tarvitse niinkään välittää. Jos sattuu joku kaveri olemaan intissä, hän voi mitä luultavimmin vaihtaa puvun sopivaan. Pientä vaivanpalkkaa on ehkä hyvä antaa.

User avatar
k-0ne
Newbee
Newbee
Posts: 5
Joined: 05 Nov 2006, 09:33

Post by k-0ne » 29 Dec 2006, 17:48

Mä en jotenkin osaa pitää itseäni "huonona pelaajana" jos en viitsi ostaa itselleni kenties paskinta maastopukua ikinä sisältäen kantolaittetta jota en käyttäisi kertaakaan tapahtuman jälkeen. Ihan vaan jo siitä ilosta etten koskaan ollut armeijassa (enkä mene) ja sivaria musta ei saa en koskaan "saanut" itselleni päälle noita ihkuihania kuuskakkosia joista en ole kuullut yhtään hyvää sanaa naamioarvollisesti saatika sitten istuvuudellisesti. Kai mä sitten olen semmonen maitoperse kun tahdon pitää päällä asua jossa on kiva olla pitkiä aikoja.
Mä ymmärrän kyllä, että pelin maailma on kuvitteellinen 90-luvun maailma, mutta eikö samaan periaatteeseen voida änkeä ne kuvitteelliset varusteet kun kerran muutenkin jo kuvitellaan jotain?
[: I N F E C T I O N :]

RRP Taksi

Post by RRP Taksi » 31 Dec 2006, 20:39

Selventäen jutta niin FFF joukot ovat maasta paenneita ja armeijan rippeitä joten varustus on mitä nyt jokainen on sattunut saamaan käsiinsä tehtävää suoritettavaksi. Pitää muistaa että meidän valtiota "ei ole" meitä varustamassa enään.
Olemme sissejä ja varustamme itsemme sillä mikä tilanteen mukaan toimii.
Ei tässä olla menossa rättisulkeisiin vaan neukkulahtiin.
Sissiksi kelpaa hän joka haluaa olla sissi.
Sissille pitäisi kelvata mies eikä hänen vaatetus.
Lukekaa mielellään FFF mission statement:http://www.berget-events.com/b5/teams.php
Tämä ei tosin sano kaikkea mutta selvittää pohjan.
On kyllä hyvä että asiasta käydään keskustelua ja voin vielä lisätä että varmasti löytyy peliä joka lähtöön.
Perustana on tosin MIL-SIM kaikkine mausteineen.

Jojis

Post by Jojis » 02 Jan 2007, 01:01

Saarihan on aika pohjoisessa ja juhannukseenkin on ruhtinaallinen viikko. Säkkipimeää ei tule olemaan. Pieni hämärä silti.

Pimeänäkölaitteilla ei tee paljoa enempää kuin paljailla silmilläkään. Ne kuitenkin pystyvät spottaamaan telttoja ja liekkejä kymmenen kertaa paremmin kuin ihmissilmä. En ite ottaisi laitetta mukaan lisäpainoksi, mutta tuo mielestäni oikeuttaa sellaisen käyttämiseen jos järkevä syy tarvitaan.

Oman teltan rahtaaminen lienee ainoa asia mikä mietityttää meidän ryhmää. Tulta tai kaminaahan ei saa mitä ilmeisimmin pitää. Luultavasti tilan ja painon säästämiseksi meidän suojaksi tulee jonkin sortin laavu.

Veden kanssa pitänee luottaa että sitä järjestäjät tuovat lisää vähintään kerran vuorokaudessa, turha sitä on Suomesta asti raijata.

RRP Taksi

Post by RRP Taksi » 02 Jan 2007, 21:36

Tulta ja kamiinaa saa käyttä tukikohdissa.
Mitä varmemmin sitä ei tule tarvitsemaan (muuhun kuin keittämiseen).
Itse uin hiessä koko B4:osen.
Ei siä tartte palella, ja jos sataa ja on kylmä tuli ei ole vaaraksi.

Pelin aika on myöhäistä -80 lukua koska tiettävästi -90 luvulla ei enää ollut Neuvostoliittoa sen todellisessa muodossa. :roll:

Vesi järjestyy, janoon ei kuolla.

Olli

Post by Olli » 08 Jan 2007, 08:22

Tässähän on näemmä porukalla kulunutkin joululoma rattoisasti varusteista jauhaessa. Tässäpä muutama huomatus minun osaltani.

Minä en rupea sanelemaan mitä kukin päälleen laittaa. Reissu kestää kuitenkin yli kaksi päivää tiukka toimintaa ja tärkeintä on että pysymme toimintakykykyisinä koko pelin ajan. Varusteet luonnollisesti vaikuttavat tähän olennaisesti. Itse kuukskakkosilla vuoden päivät palloileena sissinä, voin sanoa, että ne toimivat aivan mainiosti myös pidempiaikaisessa toiminnassa. Samalla tavalla jenkki WL ja muut Propperin tyyliset BDU:t on todettu softispeleissä ympäri Suomea varsin mainioiksi varusteiksi. Joten varustevalinta ei jää kiinni vatteen toimivuudesta kummassakaan tapauksessa.

Kuten Taxi sanoikin, ei suomalaisilla sisseillä ole mitään varsinaista varusterajoitusta, vaan tarkoituksena on nimenomaan erottua joukosta tällä "sissivarustuksella", joka periaatteessa tarkoittaa ihan mitä kukin sen haluaa itselleen meinaavan. Enpä usko, että ne venäläiset pahemmin tunnistavat suomalaisia ysiykkösiä tai kuuskakkosia mitenkään "suomalaisiksi" varusteiksi, joten ne hankitaankin oman fiiliksen parantamiseen.

Itse näen tärkeimpänä fiiliskiä nostavana tekijänä sen seikan miten hommiin suhtaudutaan pelissä ja miten siellä käyttäydytään. Itse näkisin viime kesän Mil-Sim -pelin parhaana esimerkkinä sellaisesta fiilistelystä, josta minä tykkään pelatessa. Keskityttiin pelaamiseen, mutta kuitenkin taustalla pöyri koko ajan ajatus pelin teemasta ja tehtävistä. Kyseessä oli eräänlainen tehopelaamisen ja vahvan eläytymispelin sekoitus. Pyritään tähän Bergetissä, niin hyvä tulee.

Se mihin minä haluan keskittää huomiota on nimenomaan tuon toimintakyvyn ylläpitämiseen koko pelin ajan. Tähän kuuluu siis ruoka, juoma ja lepo. Kukaan ei jaksa koko koko pidenettyä viikonloppua juosta pitkin metsiä, ilman että huoltaa kunnolla itseään. Tämä kuulostaa näin kirjoitettuna helpolta, mutta todellisuus on toinen. Kun olet tetsannut pitkin Ruotsin kunnaita monta tuntia ja palaat tukikohtaan, niin välitön huolto ei välttämättä sujukkaan niin yksinkertaisesti ja vasymys/aneeminen olo iskee salakavalasti taistelijoihin.

Nyt kun saatiin hieman osviittaa millaisia juttuja meille on tulossa, niin aloitan uuden keskustelun ruokailuista, majoittumisesta, ryhmäkohtaisista varusteista ja muista nimenomaan toimintakykyä ylläpitävistä seikoista. Jatketaan siellä jauhamista, millaisia varusteita väki on tuuminut ottavansa mukaan reissuun.

Olli

Fisto

Post by Fisto » 02 Feb 2007, 11:44

JepJep.

Aikamoinen peitsien taittaminen näköjään ollut käynnissä. Hienoahan se on, jos todella panostaa omaan settiinsä, mutta ymmärrän myös niitä jotka haluavat mennä vähemmällä. Vaikeahan tuohon on mitään sanoa kun olen periaatteessa molempien kanssa samaa mieltä :)
Itse siunaannun paikanpäälle kuluneessa ja repeytyneessä M91 puvussa, miehistövyössä rupusine taskuineen ja vanhan mallisessa repussa. Aseena on vanha kolhuinen kalashnikov. Nämäkin vain sen takia että ne sattuvat jo lipastaskuja lukuun ottamatta valmiiksi olemaan. Jos niitä ei olisi, en luultavasti niitä hankkisikaan.

Ja muuten nyt kun mainittiin tämä ulkomaalaisten kuvioiden käyttö, niin voisin sellaisen asian ilmaista, että joskus luin sanomalehdestä jutun rajavartiolaitoksen erikoisjoukoista. Näillä oli päällään jotkin woodland kuvioidut maastopuvut ja G36 aseistuksena. Ei siis ole lainkaan perusteetonta etteikö näitäkin pukuja käyttää, sillä onhan suomessakin erilaisia pukuja käyttäviä yksiköitä, eikö?

User avatar
LauriL
Newbee
Newbee
Posts: 7
Joined: 20 Apr 2007, 22:12
Location: ?bo / Finland
Contact:

Post by LauriL » 20 Apr 2007, 23:50

Terve mieheen!


Missä mennään tämän varusteasian kanssa?
Yhtenäisyydestä olisi suurta etua, ihan jo psykologisesti.

Jos pelin maailmankuvan ottaa näkökulmaksi niin mieluusti jättäisin ne DEV-GRU / SEAL Team jne. wannabet rannalle.

Kuulisin mielelläni muiltakin ajatusta aiheesta. Varsinkin kun viimeksi asiasta on keskusteltu alkuvuodesta, saattaa olla näin 'kesän kynnyksellä' porukan ajatukset muovautuneet ja muuttuneet.


Terveisin
Lauri, Turku

RRP Taksi

Post by RRP Taksi » 21 Apr 2007, 17:15

Jatketaan taasen juttua..

Meidän ainoa VAATIMUS on että EI näytetä Ruotsalaisilta..
Sanoohan sen järki kans ettei ilmestytä NYPD SWAT vehkeissä.
Ryssä kamat käy ihan hyvin koska ne on "riistetty" viholliselta.
Ollaanhan me sentään sissejä vaikka suuri osa on paennut SA.

Meidän osaan kuuluu monta tehtävää jota salataan pelin alkamiseen ja näihin kuuluu m.m. sekava pue.

Tottakai mielellään SA kamat päällä mutta ei tartte ihan museonukkeja olla.. :P

Itse pelaan tiimin omissa tamineissa..

Image

(B4)

Guest

Post by Guest » 22 Apr 2007, 23:41

http://ovv.marlitech.com/gal/kuv/LALALA.JPG

Siinä hieman alustavaa kuvaa meitsin Suomisissisetistä. Älkää välittäkö pari kokoa liian pienestä puvusta :p Tsekatkaa kans LALALA2 ja 3.

- 62-puku
- Random od-lätsä
- Vanhat ja rikkinäiset 91-maiharit
- Random suomalainen miehistövyö rähinäremmillä
+ vn-jenkkitaskui + puukko
- Nasselaukku
- BW-reppu
- UZI

Setti on siis tosi alustava ja tulee todennäköisesti ainakin jollain tavalla vielä muuttumaan. Saa silti KOMMAA.

Guest

Post by Guest » 22 Apr 2007, 23:42

Jaahas, enpä näköjään ollut sitten kirjautunut.

Ronick
Felidae / Siirto

RRP Taksi

Post by RRP Taksi » 23 Apr 2007, 03:43

Asialliset kapineet! :mrgreen:

Post Reply