RPG/AT4 vapen

Topics and things concerning this game.
milisen

RPG/AT4 vapen

Post by milisen » 05 Mar 2007, 20:30

Hej
sat och tänkte lite på det här med AT vapena som kommer finnas på berget5.
Det är så att våran grupp ska vara mekaniserade så nu kommer jag med denna fråga.

Ammon till dessa vapen kommer ju vara någon from av "paintball" liknade
förstör det uniformer och västar eller sår man bort det om man tvättar i maskin ?


Mvh Micke

Hornet85

Post by Hornet85 » 05 Mar 2007, 21:17

om det är standard paintball am så försviner det med vatten japp :)
Skulle nog våga gissa på att det är vanlig PB am dom kommer använda då det funkar och förstör inget.
Annars kan dom ju alltid köra med 9mm FX :wink:

milisen

Post by milisen » 05 Mar 2007, 21:27

aha ok då är det ju lungt :)
vill bara vara saäker på att man inte kommer hem med en röd uniform :P

Müller

Post by Müller » 05 Mar 2007, 22:16

Allt jag vet att om nån kastar äcklig kladdig färg på mig så kommer jag INTE att bli glad någonstans... inte för att jag planerar att bli skjuten med AT-vapen, men allt kan ju hända...

Dom borde dra iväg nån form av fyverkeri pjäs istället och ENBART få bli avfyrad emot fordon...

User avatar
Petur
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 12 Dec 2006, 12:46
Location: Lund/Sweden

Post by Petur » 05 Mar 2007, 22:21

Müller wrote:... inte för att jag planerar att bli skjuten med AT-vapen, men allt kan ju hända...

Dom borde dra iväg nån form av fyverkeri pjäs istället och ENBART få bli avfyrad emot fordon...
Ja allt kan ju hända, och då ser jag hellre att jag får lite färg på mig än en fyverkeri-pjäs mitt i planeten! :P
"This is hotdogs. Radiocheck, over."

Müller

Post by Müller » 05 Mar 2007, 22:31

Men de e ju mer MILSIM :wink:

Nejmen jag skulle faktiskt föredra en fyvärkeripjäs... känns som att personen som skjuter kommer att vara försiktigare då bland annat...

Hornet85

Post by Hornet85 » 05 Mar 2007, 22:53

En fyverkeri pjäs har ju en tendens att inte alltid flyga där man siktar.

Jag föredrar 10 PB kulor som träffar rätt än en av 1000 raketer som tar fel

PB kulor har vi ju redan skydd imott (glasögon) pyroteknik kan vi inte skydda oss imott

Finarvas

Post by Finarvas » 06 Mar 2007, 10:25

På B4 användes fyrverkeriraketer i AT-vapnen och det fungerade inte särskilt bra. Det räcker med att en person inte kan hantera dom korrekt så blir folk skadade.

Var har B5-crew sagt hur AT-vapnen kommer fungera förresten?

LoomChild

Post by LoomChild » 06 Mar 2007, 14:45

Hela denna diskution kan nog strykas då pyro i princip är förbjudet.

Kan tänka mig att Crew kan ha lite leksaker på _säkra_ ställen. Men att skjuta iväg en pjäs mitt ute i brandfarliga skogen känns som att be om trubbel.

Så PB-boll FTW. Och som sagt var, hällre tvättar jag kläder än ser dem brännas, blir man träffad så blir man...

Müller

Post by Müller » 06 Mar 2007, 15:55

Jag frågade för länge sen, men fick aldrig nått svar (lite OT, pyro-relaterat)
Jag kan få tag i sk. "Cold burning" rök-granater... dvs. rökgranater som inte har en "aktiv/extern" flamma... man drar en sprint så börjar den dumpa rök... inte nog med de så är dom även byggda i nån form av kraftig kartong, så dom är miljövänliga med... någon som vet om dessa räknas inom noll-tolerans för pyro?

Hornet85

Post by Hornet85 » 06 Mar 2007, 16:18

om dom har någon som helst flama varesig invändg eller uttvändigt så är det pyrotekniskt.

Müller

Post by Müller » 06 Mar 2007, 19:12

jo, det är klart, men jag undrar om dom har tänkt på pyroteknik med interna "flammor"... då jag aldrig fick ett ordentligt svar å undrar därför om nån här vet..

User avatar
Fagge
Corporal
Corporal
Posts: 70
Joined: 20 Mar 2007, 13:09
Location: Sweden / Borl?nge
Contact:

Post by Fagge » 21 Mar 2007, 10:09

om man har läst reglerna och allt om spelet på hemsidan så står det vad det är för vapen och det kommer vara paint ball vappen typ
och inga fyverkerier

vilket är väldigt bra då det var någon eller några som sköt AT-vapen mot en bunker där det var folk i som tur så blev ingen skadad.

skönt att B5 crew har tittat lite mer på säkerheten nu
samt att det står i info texten på hemsidan som alla bör ha läst att det är förbjudet att skjuta på combatater med AT-vapen

IzoN
Posts: 1
Joined: 28 May 2007, 18:36
Location: ume

PB

Post by IzoN » 28 May 2007, 21:03

hur funkar det. med att bygga eget RPG

har nämligen två paintboll gevär hemma som man lätt skulle kunna bygga om till Rpg gevär genom att bygga in dom i ett plast/stål rör

för man göra det och ta med sig på B5. skulle vara skoj att bygga själv


för är paint boll gevärt fabriks tillverkat så borde det funka tyker jag. då är det testat. och dom än vänds dagliggen i strider på nära hål av fler tusen människor

:roll:

/IzoN

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 28 May 2007, 21:30

These weapons may under no circumstances be home-made without approval and testing from us.
Så står det på regel sidan ang. Anti Tank weapons så jag kan inte tänka mig att det skulle vara tillåtet att tillverka en sådan som du säger.
http://www.berget-events.com/b5/rules.php

Post Reply