t?lt

Topics and things concerning this game.
User avatar
Berget-events
Berget Crew & Site Admin
Berget Crew & Site Admin
Posts: 1981
Joined: 30 Jan 2006, 21:22
Location: Sweden
Contact:

Post by Berget-events » 20 Jan 2007, 10:20

327karlsson wrote:Ha tålamod med mig nu, men måste få en sak klart för mig. Det där om att sova in-game, är det i bascamperna bara? Får man inte bara slå upp ett tält lite vartsomhelst. Jag kommer använda mig av hängmatta med nå mindre regnskydd över. Tänkte så det finns träd och så vidare vid bascamperna i såna fall.. Så det inte är en hyffsat öppen plats, hängmattor funkar inge vidare bra utan träd =)

Man får inte slå läger utanför baserna. (Gäller dock inte SF naturligtvis)
Berget-events

Please send general questions to:
info@berget-events.com

Please send payment questions to:
payment@berget-events.com

User avatar
NIN
Berget Crew
Berget Crew
Posts: 414
Joined: 04 Dec 2006, 12:40
Location: H?rn?sand

Post by NIN » 20 Jan 2007, 10:56

If you guys are in need of a tent for a couple of days of gameplay, talk to a local division of "prostate warriors" home-guard and borrow/rent a tent for 12-20 men.

If you are planning to play SF or Spetznas this is not recommended.
Churn/HQ Berget 11
Gamemaster Berget 9-10
Head of security Berget 6-8r
GM Spetznas Berget 5
Master SF, Berget 3
Tjetcheny Rebels Berget 2
Project Assistant Berget 1

User avatar
Cpt
Lieutenant
Lieutenant
Posts: 220
Joined: 13 Jan 2007, 22:08
Location: Sweden

Post by Cpt » 20 Jan 2007, 12:15

Spof wrote:
327karlsson wrote:Ha tålamod med mig nu, men måste få en sak klart för mig. Det där om att sova in-game, är det i bascamperna bara? Får man inte bara slå upp ett tält lite vartsomhelst. Jag kommer använda mig av hängmatta med nå mindre regnskydd över. Tänkte så det finns träd och så vidare vid bascamperna i såna fall.. Så det inte är en hyffsat öppen plats, hängmattor funkar inge vidare bra utan träd =)

Man får inte slå läger utanför baserna. (Gäller dock inte SF naturligtvis)
Får man lägga sig och slagga under bar himmel då? Eller ta en liten vila mot ett träd? T.ex?

User avatar
Berget-events
Berget Crew & Site Admin
Berget Crew & Site Admin
Posts: 1981
Joined: 30 Jan 2006, 21:22
Location: Sweden
Contact:

Post by Berget-events » 20 Jan 2007, 12:57

inte rekomenderat.

Trötta spelare = sura och griniga.


Ta med tält och sov offgame.
Berget-events

Please send general questions to:
info@berget-events.com

Please send payment questions to:
payment@berget-events.com

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 21 Jan 2007, 18:38

Jao lutar mot det jag med men det får ju bli ett lagbeslut.

User avatar
Eldoriath
Captain
Captain
Posts: 319
Joined: 29 Jan 2007, 13:06
Location: Sweden

Post by Eldoriath » 29 Jan 2007, 14:00

Tänkte jag kan testa fråga här om tältplats.

Iaf, nu är det så att jag och en polare tänkt spela ryss på B5 och vi vill båda gärna sova in-game och därför tänkte vi att vi kanske kunde få hyra en sovplats hos ett gäng som kanske har ett tjugomanna-tält men bara är 10 personer i det. Självklart kan vi hjälpa till att hålla eldvakt om vi ska elda under natten (för att det är kallt och/eller för att torka blöta kläder). Kanske vidare att nämna är att vi båda tänkt spela som infanteri, medic respektiv engineer.

Frågar här först för det är som trevligt om man kan snacka på svenska med tältkamraterna ;)

User avatar
Fagge
Corporal
Corporal
Posts: 70
Joined: 20 Mar 2007, 13:09
Location: Sweden / Borl?nge
Contact:

Post by Fagge » 21 Mar 2007, 10:04

jag kommer att "spela" svensk och i mitt bataljons föråd har jag lite olika tält att välja på.
hadde tänkt ta ett tält 20 eller tält 12 beroende på efterfrågan att få dela tält jag och några vänner kommer att dela på tältet.
vi är 6st och då känns ju 20tältet lite väl stort

men är det någon som behöver sovplats så har vi

User avatar
Thinker
Staff Sergeant
Staff Sergeant
Posts: 133
Joined: 16 Mar 2007, 23:09
Location: Markaryd, Sweden
Contact:

Post by Thinker » 21 Mar 2007, 22:27

Nu kommer min grupp som tillhör Svenska styrkan att ha med sig ett 12 tält och spendera hela tiden på Berget5 ingame även sova (givetvis Safezone undantaget), men det kan ju bli ändrade omständigheter innan eller underspel så jag undrar är det ok att som backupplan ha en Basher (regn/vindskydd i DPM brittisk camo) och sova med kompakt luftmaddras + sovsäck under den inne i svenska lägret?

Känns som DPM bashern ser trevligare ut än grön presenning och mer milsim känsla, även om jag sovit ingame under pressening på några längre spel innan. Hade jag hittat en basher liknande i M90 hade jag redan ägt en sådan. :D

Likså hur är att använda bashern till OP poster för svenska styrkan? Är det något som crew klagar på?
This space intentionally left blank

Daffy

Post by Daffy » 20 Apr 2007, 10:29

På vårt interna finns det information och "regler" gällande tält och sovplatser, Ingame så som Offgame...

Post Reply