Nyb?rjargrupp, sam?kning?

Topics and things concerning this game.
User avatar
Eldoriath
Captain
Captain
Posts: 319
Joined: 29 Jan 2007, 13:06
Location: Sweden

Post by Eldoriath » 02 Feb 2007, 12:52

Jag och en kompis är nog gärna med i en grupp, bara det att vi ska spela ryssar.

Vet någon hur det är med sånt där? Om man är för få personer för att kunna vara en egen enhet kommer arr eller ledningscentralen i ens lag att placera ihop folk till enheter?

Doff

Post by Doff » 02 Feb 2007, 20:45

Ni blir säkert ihoptotade med några elaka ryssar :wink:
det är så man lär känna nytt fölk :D

Doff

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 07 Feb 2007, 14:32

Hmja, Eldoriath, nu var ju det här mest en Svensk Infanteri grupp, men samåkningen upp och tillbaks får ni gärna vara med på för min del i all fall.

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 11 Feb 2007, 01:29

Okej grabbar, tänkte kolla om alla är med på festen i Härnösand på söndagskvällen? Fördelar: mat, socialt umgänge, sängplats för natten (klar fördel eftersom man tydligen inte kan stanna över natten på Hemsön), öl för er som dricker, och förmodligen lite skoj ;) Nackdelar: kostar 180 kr för maten, sedan mer per dricka.

Jag ser dock framförallt sängplatsen som en klar fördel och tror inte vi slipper undan så mcyket billigare ändå.

Ger en chans att svara, men om jag inte hört av er om en vecka (måst asvaras på inom 1½ vecka om vi är intresserade) så blir det PM-bombning! :P

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 19 Feb 2007, 09:39

Hej sorry att jag inte har svarat tidigare :oops:
jag har varit ute och rest.
Angående festen efteråt så ska jag dit. men det här med sängplats är ny information för mig. kommer det vara ett stort tält med camping sängar då eller är det upplagt på något annat sätt?

/ Mathias Nyren

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 19 Feb 2007, 11:24

Ingen aning, står "sleeping space" om det betyder tyå gympasal, tält eller plats för tält har jag ingen aning om.... :/

User avatar
Eldoriath
Captain
Captain
Posts: 319
Joined: 29 Jan 2007, 13:06
Location: Sweden

Post by Eldoriath » 19 Feb 2007, 15:11

Jo, jag är iaf intresserad av samåkning till berget, och det är min kompis med. Han kommer börja sin resa från älvsbyn (5 mil norr om piteå ungefär) och jag startar min i umeå. Vi ska kolla upp lite olika alternativ, men vi är klart intresserade av samåkning.

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 20 Feb 2007, 01:45

Hm, tja, då blir det ju lite problem eftersom samtliga vi andra åker ifrån Upplandsområdet och upp... ^^;;

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 20 Feb 2007, 13:30

@ Eldoriath
Men ni kan ju använda den här tråden för att hitta flera som är intreserade av att åka ihop norrifrån och arrangera sammåkning själva.

Sen har jag börjat tänka lite och det verkar ju vara jag som åker längst bort i från så att säga,
och man kanske skulle börja lägga upp en väg rutt som vi ska åka och att vi bestämer på vilka ställen vi kommer att åka igenom och stanna på för att plocka upp folk.

En väg som jag har tänkt lite på är om man kanske skulle börja i

Säffle -> stanna i Uppsala och ha som en samlings plats där och där efter åka vägen upp till -> Sundsvall/Härnösand
Jag fick även fram lite siffror på tid med mera. och enligt www.viamichelin.com så skulle denna resan vara 649 km och ta 8h och 3min och kosta 53 Euro (ca 500kr)i bensin kostnad enkel väg.
Men med erfarenhet av tidigare semestrar så är jag mycket skeptisk till dessa siffor, men de kan vara bra att ha som ett ungefär.

Ett annat alternativ är ju också om man åker ifrån Stockholm och raka vägen upp till Sundsvall och alternativt stannar efter vägen Ex i Uppsala med mera.
Vad tror ni om detta, kom gärna med egna förslag också :)
så att ingen känner sig överkörd. :P

/ Mathias Nyren

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 16 Mar 2007, 22:16

Nu börjar det nog bli dags att anmäla oss som ett lag om vi vill spela ihop.
annars blir vi Random ut placerade,
http://www.airsoftsverige.com/index.asp

Föresten säg gärna något om färd planerna? hittade även ytterligare ett allternativ, man kanske kan (om de tillåter) hoppa på efter vägen.
http://www.vsaf.se/forum/viewtopic.php?t=1047

/ Mathias

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 18 Mar 2007, 22:55

Jo, kan nog vara bra att anmäla oss om ett lag. Kommer att vara lite ur kontakt tillsnästa helg ungefär, men ni andra är mer en välkomna att fixa till ett namn och dra iväg ett mess om att vi ska anmälas som lag.

Och angående färd så vore det väl bra att vi kommer överens om var bil skall hyras om det ska hyras.

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 19 Mar 2007, 00:05

ok men då behöver vi ett namn :) några förslag någon? personligen är jag skit dålig på att komma på namn och grejer, men ett förslag skulle man väl kunna trycka ur sig...kanske SNG Sammlade Nybörjar Gruppen ? Kom gärna med fler förslag på ett passande namn till nybörjar gruppen.

Emher
Corporal
Corporal
Posts: 40
Joined: 03 Dec 2006, 00:49
Location: Norrt?lje, Sweden

Post by Emher » 25 Mar 2007, 00:31

SNG funkar för mig, låter hyfsat seriöst som förkortningen och allt :)

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 25 Mar 2007, 03:39

Ok men då tycker jag vi kör på med det, men vi bör sätta upp ett sista anmälnings datum för SNG och den **okänt datum** borde väl kanske inte vara helt omöjligt med tanke på att det är lite bråttom för cheferna som ska planera kompani och plutons indelningar med mera. :)

Edit: vi väntar med slutdatum just för tillfället, i väntan på att den svenske befälhavaren är anträffbar för frågor.
Och om ni känner att ni vill vara med i gruppen men inte ser er som nybörjare, så är det inga problem.
Last edited by Bobbo on 28 Mar 2007, 21:20, edited 5 times in total.

User avatar
Bobbo
Sergeant
Sergeant
Posts: 90
Joined: 02 Nov 2006, 16:37
Location: Sweden - S?ffle

Post by Bobbo » 25 Mar 2007, 03:44

###. Bokingsnamn - Forums namn( Om dessa skiljer sig åt)###

Edit: vi väntar med slutdatum just för tillfället, i väntan på att den svenske befälhavaren är anträffbar för frågor.
Och om ni känner att ni vill vara med i gruppen men inte ser er som nybörjare, så är det inga problem.

Swedish Army - SNG

1. Bobbokrull - Bobbo
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Last edited by Bobbo on 28 Mar 2007, 21:21, edited 3 times in total.

Post Reply